Nagy sikerrel zárult a Magyar Triatlon Szövetség és a TESCO közös rendezvénye. A Szövetség részéről kértük a szervezőket, hogy meséljenek kicsit részletesebben is az eseményről.
Milyen típusú esemény zajlott pontosan, és mi volt a fő célja?
TESCO Duatlon Gálát rendeztünk, ahol a magyar utánpótlást és az amatőr mezőnyt láttuk vendégül, továbbá a TESCO dolgozók gyermekei számára rendeztünk futó és duatlon futamokat.
Hogyan kezdődött az együttműködésetek a kereskedelmi céggel, és miért választottátok ezt a partnerséget?
A Kis Tri Team SE triatlonklub volt a forrás, hiszen Kis Gyula tanítványa Barta Lajos, aki a TESCO egyik agilis vezetője, így a menedzsmenten belül is megvolt már a triatlon szeretete. Ezután elkezdődött az ötletelés, hogy miként tudnánk együttműködni, itt szóba került a Megapark, mint nagyméretű kihasználatlan terület, majd folyamatosan kapcsolódtak be a szereplők. Kis Gyula után elsőként Zahorecz Zsolt, mint projektvezető és Török Dani, mint versenyrendező és később versenyigazgató lettek bevonva a kezdeti stádiumban. Hamarosan Nagy Alpár is csatlakozott a csapathoz, aki a technikai tervezésért, felügyeletért, illetve a pályakijelölésért volt felelős. Természetesen, ahogy haladt előre a projekt, a Magyar Triatlon Szövetség titkársága is bevonásra került Szegedi Attila főtitkár vezetésével, akinek a források biztosítása és a technikai eszközök koordinálása volt a fő feladata. Lipták Tamás, mint a Szövetség szakmai igazgatója a Gálára meghívottak kijelölésével foglalkozott, míg Király Anna az előkészületeket koordinálta. Borza Gyula a helyszíni építésnél és megjelenésnél hozta a már tőle megszokott magas színvonalat, míg Balogh Julcsi a kommunikációért felelt. Igazi csapatmunka volt, amiből mindenki kivette a részét, és, aminek köszönhetően sikeresen tudtunk együtt dolgozni Barta Lajos csapatával, illetve a TESCO Megapark stábjával. Egy nagyon jó csapat állt össze az elmúlt időszakban a Magyar Triatlon Szövetségben, működik a kohézió és sok mindenre lehetünk még képesek együtt.
Hogyan tettétek lehetővé a Duatlon Gála és a TESCO cég közötti kölcsönös megelégedettség növelését?
A frissen készült stratégiai anyagunk mentén kezdtünk el ötleteket formálni, amiben a TESCO és a Magyar Triatlon Szövetség is megtalálhatja a számítását. Látva az induló lelkesedést és a helyszín adottságait, mindenképpen még idén szerettünk volna létrehozni valami kézzelfoghatót, nem szerettünk volna várni a jövő évig. Mivel már lezárt versenynaptárunk volt az együttműködés kezdetekor, így lett a Gála koncepció, illetve a TESCO gyerekfutam a dolgozók gyermekeinek.
Milyen konkrét lépéseket tettetek a rendezvény előkészítése során, hogy az mindkét fél számára előnyös legyen?
Mindkét oldalon igyekeztünk úgy használni az erőforrásokat, hogy szinergikus legyen. A Magyar Triatlon Szövetség hozta az eseményt, a szervezést és a formátumot, a speciális eszközöket, míg a TESCO biztosította az infrastruktúrát, a személyzetet, és a kiegészítő eszközök egy részét.
Milyen plusz kihívásokkal kellett szembenéznetek a rendezvény során, és hogyan sikerült ezeket megoldani?
Úgy kellett megrendeznünk az eseményt, hogy ne akadályozza az áruház forgalmát és a logisztikát. Abszolút proaktívan működtünk együtt a projektben és minden kihívásra sikerült megoldást találni.
Mi volt a rendezvény legkiemelkedőbb pillanata vagy eredménye?
Nagyon nagy sikernek könyveljük el, hogy a TESCO dolgozóinak gyermekein keresztül tudtuk bemutatni a sportágunkat és sikeresen aktivizáltuk a gyerekeket.
Hogyan tervezitek folytatni ezt a sikeres együttműködést a jövőben?
Az elkészült sportágfejlesztési stratégia mentén alakítunk ki további értékajánlatokat, amelyeket reményeink szerint a következő 3-5 évben fokozatosan meg tudunk valósítani és bízunk benne, hogy még magasabb szinten együtt tudunk működni a TESCO-val. Ez jelenthet közös rendezvényeket, toborzásban, népszerűsítésben való együttműködést, szponzorációt vagy akár ma még ki nem dolgozott ötletet is, amelyet remélhetőleg közösen fejlesztünk.
Milyen tanácsokat adnátok más rendezvényszervezőknek, akik hasonló együttműködést szeretnének kialakítani?
Nagyon fontos, hogy a támogatókért folytatott versenyben legyünk eredetiek, kreatívak, mutassuk meg a triatlon erejét és lehetőségeit, de a legfontosabb, hogy tudjunk a partner fejével gondolkodni és win-win szituációkat alakítsunk ki.
Hogyan értékelitek a rendezvény eredményeit és a kölcsönös elégedettséget a TESCO és a Duatlon Gála sportrendezvény részéről?
Az első benyomások nagyon pozitívak, de igyekszünk formálisan is begyűjteni a tapasztalatokat, hogy pontosan és hatékonyan tudjunk fejlődni.
Fotó: Schmidt M. János