ETU Terepduatlon Európa-bajnokság

2016.05.2.Korábbi hírek

Elit 8.hely

A felkészülésemet sajnos nem tudtam befejezni erre a versenyre, még hiányzott 2 hét. Ettol függetlenül jó formában álltam rajthoz. A héten úsztam rekordot 800m-en, úgyhogy sejtettem, hogy jó lesz ez a verseny.

Nehéz szívvel szakadtam el otthonról, mert 2 napig elmenni a családtól nagyon nehéz dolog nekem. Úgy örültem volna, ha el tudtak volna jönni..

Pénteken reggel indultunk és cirka 8órával késobb már ott is voltunk. Egy rövid adminisztráció után már kint is voltunk a pályán. Én már nagyon türelmetlen voltam, és nagyon nagy lendülettel indultam neki a pályának. Nem kellett volna.. Hiába ismertem a pályát, a szervezok megfordították a menetirányt és így minden más volt. Kb. 1perc tekerés után majdnem elestem és egy akkora nyolcast raktam a hátsó kerékbe egy rosszul sikerült ugratás következtében, hogy a gumi beleért a vázba. Szerencsére nem lett bajom, tudtunk továbbmenni, úgyhogy szerencsésen megúsztam. A bringakör (6.6km 180m szintemelkedés) után futottunk is egy kört (3.3km 110m szintemelkezés).

Tóth Viktorral mentem a versenyre, és én sokat meséltem neki errol a pályáról, de úgy láttam az nem hatotta meg. Ellenben, a pályabejárás után csillogott a szeme és nagyon örült annak, hogy ott lehet. Rengeteg kanyar, rövid kemény emelkedok, hosszú kanyarokkal tozdelt lejtok voltak a pályában és ebbol egy kört menni is fárasztó volt. Elmentünk a szállásra, és az alvást követoen másnap reggel 8:30-kor a korosztályos versenyzoknek már rajtja volt.

A versenyen 3kör futással kezdtünk (10.1km 325m szint), majd 4kör mtb(26.6km 730m szint), majd 1kör futással(3.3km 110m szint) fejeztük be. A nehézségét az is felnagyította, hogy az emelkedok 20% körüliek voltak.

Ezen a napon én csak átmozgattam egy erdélyi sráccal, aki másnap a junioroknál 3. lett. Nagyon vendégszeretoek az erdélyiek, ezt mindenki tudja, de átélni teljesen más, mint beszélni róla. Olyan páratlan érzés, ha több százan szurkolnak a pálya szélén, nagyon kedvesek voltak és közvetlenek. Amikor látták rajtunk, hogy magyar válogatott melegítoben vagyunk, sokan mosolyogtak ránk. A sportolók között nem éreztem semmi ellentétet a magyarok és a románok között, viszont ha egy benzinkútnál magyarul köszöntünk, nem is akartak kiszolgálni..

Este vargabéles (tészta) parti volt, majd egy nagy alvás és másnap 13:30-kor következett az Elit férfiak küzdelme.

Izgatottan álltam a rajtnál és igyekeztem arra koncentrálni, hogy úgy osszam be az eromet, hogy a végére teljesen elfáradjak, de semmiképp sem elotte. A rajt után 400m (1:07 volt) sík szakasz után fordultunk be az erobe az egynyomsávos ösvényekre. Az 5. helyen futottam és igyekeztem spórolni, de a pálya végén a brutál emelkedon csak felment a pulzusom 193-ra. Néztem az órámat és gondolkodtam is, hogy biztos elég lazán futoko Aztán jött a második és harmadik kör is, és éreztem, hogy vannak még tartalékaim. A futás után 5. helyen értem a depóba, de a 6. és a 7. pár méteren belül volt, illetve a 3., 4., is 10mp-en belül voltak. Gondoltam jó helyen vagyok, meglátjuk mi lesz a bringán. Sajnos a depóban (ahol a biciklire váltunk) hibáztam, így 15mp büntetést kaptam, amit az utolsó futáson kellett letöltenem. Elkezdtem a bringázást, és azt éreztem, hogy nehezek a lábaim. A depóban visszaestem két helyet, de az egyikojük, aki megelozött hamar le is maradt, sokáig a 6. helyen haladtam, majd 1kör után, elment mellettem a spanyol versenyzo, aki a végén megnyerte. Elképesztoen haladt felfelé, jött egy norvég is, aki végül negyedik lett. Kicsit átalakította a mezonyt a bringázás. Óriási hangulat volt a pályán és nagy tempót mentünk. Volt olyan lejto, ahol 60km/h-val mentünk terepen, és volt olyan emelkedo, ahol csak 6km/h-val haladtunk nagyon magas pulzussal. Az utolsó futásnál már minden baja van az embernek, de ennek ellenére egészen jól ment, a büntetéssel együtt is az 5. legjobb idot futottam(büntetés nélkül 3.).

Nagyon örültem az eredménynek, mert tudtam, hogy Magyarországról ebben a szakágban a férfiaknál még senki nem ért el ilyen eredményt.(egy pici csalódottság volt bennem, mert végig az 5. 6. helyen versenyeztem)

Az egészségem megorzése érdekében sportolok és mindig ezt tartom szem elott a sportban. Remélem hogy akár a cikk, akár a példám láttán egyre többen próbálják ki ezt a fantasztikus sportot. A verseny alatt tökéletes volt a cipom, és egyszer sem csúsztam meg, még a sáros részeken sem. Az ellenfeleim is Salomonban versenyeztek, nem véletlenül, mert ez a legjobb terepfutó cipo amit gyártanak. Nem görcsöltek a lábaim, mert segített az ásványi anyagok beépülésében a Nahrin Basico és a vitaminok beépülésében a Narosan. Köszönöm mindenkinek, aki szurkolt nekem!!!

A témakör egyéb hírei

Triatlon rajzpályázat

RAJZPÁLYÁZAT Rajzpályázatot hirdetünk, melynek témája a Triatlon sportág. A nyertes egy olimpiai "A" kerettagok által aláírt pólót kap, melyet a Tiszaújvárosban megrendezésre kerülő világkupán vehet...